ISLA IPGT 3440
Training Design and Management
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ApresentaçãoPresentationIn this course we debate the importance of training in the development of people and organizations making up the framework of the respective legislation and reflecting on the role of HR management in this area. We Analyze the skills profile of the trainer in face of the new intervention contexts, discussing the concept of learning/training throughout life. Based on different teaching methodologies, we begin to define the entire process of training conception and management, from needs assessment to evaluation. It also take place also two moments of pedagogical simulation. This course aims to provide a strategic framework of training, developing skills for their conception and implementation, as well as prepare training agents for the new requirements in this area.
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ProgramaProgramme1. Training and Organizational Development 2. Initial Pedagogical Simulation - Autoscopies: Training as an HRM Activity 3. Trainer: Systems, Contexts, and Profile 4. Learning Theories, Factors, and Processes 5. Pedagogical Methodologies and Strategies 6. Training Planning and Implementation 6. Teaching Resources and Collaborative Learning Platforms 7. Training and Learning Assessment 8. Final Pedagogical Simulation
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ObjectivosObjectivesThe development of skills by "future trainers (in training)" and the training of the most relevant pedagogical aspects as training agents constitute central learning objectives, as well as aspects related to the planning and controls inherent in the management of training systems. It is important that the student be able to: - Identify concepts, theories, and models that explain the learning process, as well as their facilitators; - Identify and develop the skills and abilities necessary for the role of trainer in different training systems; - Characterize the different training systems, according to their specific objectives and target audiences, methodologies, and pedagogical tools used; - Identify the guiding principles for the design and development of training unit plans.
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BibliografiaBibliographyCardim, C. (2012). Gestão da Formação nas Organizações. Editora Lidel. Forsyth, P. (2010), Como melhorar as capacidades de treino e Formação, Lisboa: Smartbook. Rego, A. et al. (2015). Manual de Gestão de Pessoas e do Capital Humano (3ª ed.). Edições Sílabo. Rodrigues, M. & Ferrão, L. (2006), Formação Pedagógica de Formadores (9ª ed.) Lisboa: Lidel.
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MetodologiaMethodologyUse of collaborative learning platforms
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LínguaLanguagePortuguês
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TipoTypeSemestral
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ECTS6
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NaturezaNatureMandatory
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EstágioInternshipNão
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AvaliaçãoEvaluation
a) Avaliação Contínua
Descrição
Data limite
Ponderação
Teste de avaliação
A definir
60% - nota mínima de 8 valores *
Simulação Pedagógica Final
A definir
40% - nota mínima de 10 valores *
* Estas são consideradas as notas mínimas para que os elementos sejam considerados para a avaliação contínua
Observações:
Existe a obrigatoriedade da realização de duas sessões de formação simulada (autoscopia).
A classificação obtida na primeira autoscopia (prova prática) não é tida em conta, mas deverá ser avaliada qualitativamente como positiva.
A segunda sessão de formação simulada (autoscopia) terá uma ponderação de 8 valores na nota final.
A autoscopia final é avaliada pelos seguintes critérios de análise:
- Planificação do momento formativo simulado: os alunos deverão acompanhar a realização da autoscopia final do respectivo plano de sessão, de acordo com os princípios e etapas necessários à elaboração de um plano de unidade de formação.
- Comunicação Verbal e não verbal
- Métodos e técnicas pedagógicos utilizados/Meios auxiliares
- Domínio técnico, organização, criatividade e avaliação dos resultados
b) Avaliação Final
- Todos os alunos terão direito a um exame final a realizar numa época de avaliação.
- A realização da unidade curricular por exame final, não dispensa o aluno da obrigatoriedade de realização da autoscopia final , sendo que, neste caso, a classificação obtida nesta prova prática é tida em conta
- A nota obtida na autoscopia final tem validade para os diferentes momentos de avaliação que ocorrem, apenas, durante esse ano letivo


