ISLA IPGT 21305
E-commerce
-
ApresentaçãoPresentationThe Ecommerce Curriculum Unit explores the impact of digital transactions on the business environment. In this way, it seeks to enable students to understand and strategically use the internet to boost business through Ecommerce and its structure, as well as through the use of tools. This will result in students capable of implementing Ecommerce and other Marketing strategies.
-
ProgramaProgramme1 Introduction to e-commerce: main types of e-commerce, business models and taxonomy, impact on organizations. Electronic marketplaces, structure and mechanisms. 2. Electronic payment systems and technologies: 3. Security in e-commerce: Public key infrastructures; Encryption technologies; Digital certificates and digital signatures. 4. Support technologies: Web information systems E-commerce software Business integration technologies technologies 5. Electronic Institutions and Virtual Companies: Standards, authentication, automated contracts, monitoring, reputation Selection of business partners Specification of electronic contracts 6. Marketing and advertising on the web: strategies and technologies.
-
ObjectivosObjectivesThe objectives of the course are - To provide students with knowledge of the various structures and types of transactions through electronic means, as well as their benefits for organizations, consumers and society and their limitations and impact on companies. - To prepare for the strategic use of the Internet as a tool for developing new business and behavioral models. - To consolidate basic notions about the Internet and the services available on this network and about the names of Digital Marketing and Electronic Commerce. - To present the various types of e-commerce and their importance for companies.
-
BibliografiaBibliographyDave Chaffey (2015). Gestão de E-Business e E-Commerce: Estratégia, Implementação e Prática. Elsiver Brasil. Silva M., Silva A., Romão A., Conde N. (2003). Comércio Electrónico na Internet, 2ª Edição Actualizada. FCA. He M., Jennings N. R. e Leung H (2003). On agent mediated electronic commerce”.IEEE Trans on Knowledge and Data Engineering 15 (4). Neto, et al. (2016). Marketing Digital & E-Commerce. edição: Psicosom.
-
MetodologiaMethodologyStudents will use Active Methodology - Project Based Learning - for project simulation, as well as Case Studies and collaborative work.
-
LínguaLanguagePortuguês
-
TipoTypeSemestral
-
ECTS6
-
NaturezaNatureMandatory
-
EstágioInternshipNão
-
AvaliaçãoEvaluation
Os alunos serão avaliados à Unidade Curricular por via dos seguintes elementos de avaliação: projeto e momento de avaliação teórica. Os conteúdos teóricos serão lecionados por via de metodologias ativas e, no caso do trabalho, em regime PBL e casos práticos realizados em aula (20%).
Para aprovação à UC é necessário que o aluno realize obrigatóriamente a frequência e o trabalho de avaliação.
Descrição
Data limite
Ponderação
Momento de avaliação teórica (frequência)
05-01-2026
40%
Projeto
ùltima aula
50%
Participação e assiduidade - 10% A realização do trabalho de avaliação será em conjunto com outras UCs e será dado aos alunos um apoio na realização do mesmo em sala de aula. Neste trabalho será avaliação a aplicação dos conteídos teóricos, estrutura e redação do trabalho (Normas APA - formatação de texto - e Referências Bibliografias).


